Se indlæg
 Udskriv debat
Medicin?- undulat
stjernebarnet
Hejsa

Victor opfører sig lidt anderledes end han plejer. han er normalt en fugl der minder om et barn med adhd.
Han er også kun 4 måneder.
Nu han kommet gennem sin første fældning, og er meget rolig. først troede jeg det var fordi han var ved at blive voksen, men, han er lidt for rolig.

Han leger ikke med de andre som han plejer, han sidder ikke og taler. han spiser og drikker normalt, og hopper da også lidt over på de andre pinde.
men vil helst sidde pustet op (han nusser sig også)
igår da han var ude var det ligesådan.. han plejer at kejle rundt, men han sad bare og pustede sig op og sov.

Jeg tror ikke han er forkølet. han hiver ikke efter vejret når han flyver, og han flyver ganske normalt og trækker vejret normalt, nyser ikke eller noget.

Men igår lagde vi mærke til han har rigtig tynd mave.... kan det påvirke ham så meget?
Hvad kan man give ham der hjælper på tynd mave? hvornår bør jeg tage ham til læge, og kan de overhoved give noget til maven?

Og hvornår skal jeg vælge at putte ham i sygebur? man kan godt se smila prøver at få hans opmærksomhed, men victor er bare træt, og sidder i hjørnet. jeg kan ikke huske han skulle have spist noget han ikke kunne tåle, dog ved man jo ikke hvilke krummer han nogengange for samlet op.

kram
Heart - lig hilsen fra pipscrip Sunny

Anniph
Æv æv æv - det er bar e så træls og trist når de gør det der! Sad Blå birkes hjælper mod tynd mave - der skal blandes halv birkes og halv frø. I drikke vandet skal der kommes nogle dråber æblecider-eddike i - hvor mange mL vand er der i deres beholder? Eddiken skulle dræbe dårlige bakterier og fremme de gode.
Det er den 1.hjælp jeg fik af Steensborg (uglekyndig dyrlæge nær Århus) Smile

stjernebarnet
blå birges?? hvor får man fat i det?
jeg ved ikke hvor mange milliliter det er, det er en vandbeholder der blir fyldt halvt op.
gør det noget de andre får det også, eller skal jeg sætte ham i sygebur?

Anniph
Åh - måske er det en god idé med sygebur, det vil jeg nok gøre - så kan han få ro. Ja, og sæt en varme lampe op, dyrlægen sagde til mig dengang: fordi den puster sig op er fordi den fryser.
Blå birkes er de små ssorte nogle som fx er oven på rundstykker Smile De kan fåes i næsten alle butikker.
Ang æblecidereddike så skal der nok 5 dråber i - der må ikke komme for mange, det kan de ikke tåle...
Super Brugsen eller en størrer butik er nok de sikreste butikker at gå i, hvis du skal have de to ting (køb flere poser birkes, de er hurtig brugt)

Kirsten
Hej Tenna

Det var da noget værre noget med Victor Sad

Jeg er helt enig med Anni.. Jeg ville også sætte ham i sygebur med varmelampe og så kun give ham frø, blå birkes og vand tilsat æblecidereddike.

Jeg håber han frisker op i løbet af en dag eller to og bliver sit gamle frække jeg igen.

God bedring med ham.
Kh Kirsten

~ Sometimes when things are falling apart, they may actually be falling into place ~

Anonym Bruger
Jeg håber han for det godt igen Sad

stjernebarnet
Kan de godt få endags influ?

for han er fin igen, og hans afføring er normal.
han er mere rolig end han har været før, tror dog han er ved at blive ældre Big smile men han leger og hygger og flyver nu som før.... så jeg tror bare han måske han spist en nuller der gav ham lidt maveonde måske.

Anniph
Ja - et eller andet kan ske - for min ene undulat - var også syg sådan som du beskriver - og jeg aner ikke hvad det kunne være årsagen - men det varede kun 2 timer, så var der gang i den igen og han har ikke vist tegn på noget siden og det er 3mdr siden - meget mystisk, men sindsyg rart at de er blevet så hurtigt friske igen Big smile

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Den gamle undulat stresser over den nye Adfærd 2 28. september 2013 11:35
fundet lutino undulat, har brug for hjælp. Adfærd 6 16. september 2013 20:27
Undulat æg Opdræt og Yngel 4 11. september 2013 14:53
Søger undulat Ordet er frit om fugle 2 24. august 2013 13:48
Rugbrød og undulat Foderemner 5 22. august 2013 22:20
Log ind
 Log ind her     

Glemt kodeord ?
Besøgende
Gæster online: 1
Brugere online: 0
Antal brugere: 696
Nyeste bruger: Marv
10 nyeste brugere: Klik her
 9,463,133 Unikke besøg
3838 Besøg pr. dag
Vidste du at...
"Vindæg er et æg der ikke har den hårde ydre skal. Ægget er kun beskyttet af den gummiagtige membran, dog ses det at der kan være dannet en smule skal."
Siden dannet på: 0.26 sekunder - 48 Forespørgsler 9,463,133 Unikke besøg